Årets SMIL prisen er en hyldest til dem, der gør det lettere at være barn på et hospital.

Sygeplejerske og uroterapeut Christel Boysen Popp. Foto: Jens Hjalte Løgstrup

10.05.2023

Den 10. maj uddelte Sisse Fisker fra SMIL-fonden Årets SMIL til sygeplejerske og uroterapeut Christel Boysen Popp, foran SMILETS kreative værksted på Aarhus Universitetshospital.

Ni nominerede fra AUH

Det fine ved Årets SMIL prisen er, at det er de yngste patienter og deres familier, der indstiller sundhedsmedarbejdere, som har gjort en ekstraordinær indsats for alvorligt og kronisk syge børn, til prisen.

Hele ni af de indstillede til Årets SMIL i år er fra AUH. Nemlig:

• Irene Sigvardsen, sygeplejerske og koordinator, Børn & Unge, AUH
  • Margit Feldbak Svantemann, sygeplejerske Børn & Unge, AUH
  • Ingiridur Lovisa Magnusdottir, skolelærer, Børn & Unge, AUH
  • Camilla Soelgaard Jensen, sygeplejerske, Børn & Unge, AUH
  • Hanne Vebert Olesen, læge, Børn & Unge, AUH
  • Iben Møller Jønsson, læge, Børn & Unge, AUH
  • Lene Stephansen, sygeplejerske, Hjerne- og rygkirurgi, AUH
  • Sarah Dybdahl, sygeplejerske, Børn & Unge, AUH

og ikke mindst vinderen af Årets SMIL Christel Boysen Popp, sygeplejerske og uroterapeut Børn & Unge, AUH.

Om Christel har børnene og deres forældre blandt andet sagt:

”Christel har vi kendt i knap 2 år. Hun er nærværende, hjertevarm og tryghedsskabende for vores dreng på 11. …. Selvom vi ikke altid er garanteret, at vi får Christel på besøgsdagen, gør hun altid en indsats for at kigge ind, hvis hun ser, at vi er på besøg. Hun er både en faglig dygtig sygeplejerske, men også nysgerrig på sine patienter, hvilket gør en kæmpe forskel for vores dreng”

”Hun har været en god sparringspartner for os forældre - både på besøgsdagen og telefonisk via linjen til afdelingen. …. Hun faciliterer besøget på bedste vis, så både forældre og barn føler sig set og hørt. Også når nogle dage ikke er de sjoveste. … Meget professionel og virker som en person med et stort hjerte”

Sygeplejefaglig direktør og medlem af SMIL-fondens bestyrelse Susanne Lauth holdt tale for de mange nominerede sygeplejersker samt fremmødte børn og familier, inden den festlige eftermiddag fortsatte med musik af Signe Olsen fra MusikBeRiget. Dertil naturligvis både SMIL-kager, lakridspiber og mulighed for at udfolde sig kreativt i SMILETS værksted.

Kæmpestort tillykke til Christel og til hele Børn- og Ungeafdelingen for at skabe de bedste rammer for familier i svære situationer.