Patienters portoudgifter til hjemmeprøver refunderes
Patienter, der selv har betalt porto for forsendelse af hjemmeprøver i perioden februar 2022 til nu, kan søge om at få udgiften refunderet.
03.04.2025
En borger har i februar 2025 gjort Aarhus Universitetshospital opmærksomme på, at vi i nogle tilfælde har bedt patienter om selv at betale for portoen i forbindelse med indsendelse af hjemmeprøver.
Det har været en fejl, som vi er forpligtet til at rette 3 år tilbage fra nu.
Vi kan desværre ikke selv identificere hvilke patienter, der selv har afholdt udgifter til porto i forbindelse med indsendelse af prøver.
Sådan kan du få refunderet portoudgifter
Hvis du mener, at du i perioden februar 2022 til nu, har haft en udgift til porto i forbindelse med fremsendelse af prøve foretaget hjemme - kan du få refusion for denne udgift ved at udfylde og fremsende denne blanket:
Du sender blanketten og dokumentation for porto til Økonomi og Planlægning, Regnskab på sikker mail via Borger.dk:
Hvis du ikke har MitID, kan du aflevere blanketten i
Økonomi og Planlægning, Regnskab
Hedeager 3, 2. sal
8200 Aarhus N
Vores åbningstid er man-fre fra kl. 8-15
Refusion vil ske til din nemkonto.
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Jeanette Madsen på 22 78 77 79