03.04.2025

En borger har i februar 2025 gjort Aarhus Universitetshospital opmærksomme på, at vi i nogle tilfælde har bedt patienter om selv at betale for portoen i forbindelse med indsendelse af hjemmeprøver.

Det har været en fejl, som vi er forpligtet til at rette 3 år tilbage fra nu.

Vi kan desværre ikke selv identificere hvilke patienter, der selv har afholdt udgifter til porto i forbindelse med indsendelse af prøver.

Sådan kan du få refunderet portoudgifter

Hvis du mener, at du i perioden februar 2022 til nu, har haft en udgift til porto i forbindelse med fremsendelse af prøve foretaget hjemme - kan du få refusion for denne udgift ved at udfylde og fremsende denne blanket:

Refusion af porto (pdf)

Du sender blanketten og dokumentation for porto til Økonomi og Planlægning, Regnskab på sikker mail via Borger.dk:

Sikker mail (Kræver MitId)

Hvis du ikke har MitID, kan du aflevere blanketten i 

Økonomi og Planlægning, Regnskab
Hedeager 3, 2. sal
8200 Aarhus N

Vores åbningstid er man-fre fra kl. 8-15

Refusion vil ske til din nemkonto.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Jeanette Madsen på 22 78 77 79